El Magnànim presenta en Albaida el llibre de Mireia Ferrer sobre l’estada de Segrelles a Nova York
Albaida, la ciutat natal del pintor José Segrelles, acollirà demà dijous, 7 de juliol, la presentació del llibre “Segrelles, un pintor valenciano en Nueva York. 1929-1932” de la historiadora Mireia Ferrer, última de les novetats publicades per la Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d’Estudis i d’Investigacions. L’acte està organitzat amb la col·laboració de la Casa Museu del pintor i l’Ajuntament d’Albaida i començarà a les 19 hores. Junt amb l’autora, Mireia Ferrer, intervindran Josep Antoni Albert, alcalde d’Albaida; Juan Carlos Tormo, director de la Casa Museu, i Vicent Flor, director del Magnànim.
Segrelles es traslladà a Nova York en 1929, acompanyat de les seues germanes, i superada l’etapa inicial d’adaptació a la gran ciutat dels gratacels i el crack de Wall Street, el pintor d’Albaida inicià una etapa de gran intensitat creativa que va culminar amb l’exitosa exposició inaugurada el 15 d'abril de 1931a l’International Art Center del Museu Roerich de Nova York. Mireia Ferrer, a partir d’una minuciosa recerca als arxius personals de Segrelles, pren la seua figura per a realitzar un apassionant retrat de la societat, els costums, la forma de concebre el treball, els canvis urbanístics, tecnològics, etc., de finals de la dècada dels vint i començaments de la dels trenta a Nova York.
L’estada novaiorquesa de Segrelles acabarà de forma abrupta i sorprenent en 1932 i el pintor abandona Nova York per a recloure’s a Albaida per motius fins ara desconeguts i que Ferrer desvela al llibre. Després vindrà la sublevació militar contra la República, la guerra civil i el franquisme i Segrelles mai més tornà a Nova York.