130 municipis s'han adherit a la plataforma “I-pobles”
L’àrea de Modernització i Desenvolupament de l’Administració Electrònica, encapçalada per Ivan Martí, ha valorat el procés d'implantació de la plataforma “I-pobles”. Aquesta plataforma, creada en 2017, té com a objectiu “una millora substancial tant en la gestió del dia a dia municipal, com en la transparència i en el servei que donem als ciutadans”, segons paraules del diputat.
Amb l’ús d’aquesta plataforma, es garanteix el compliment de les lleis 39 i 40 de 2015, a més de les noves disposicions que entraran en vigor a partir d’octubre de 2018. De la mateixa manera, els municipis aconseguiran una reducció important del consum de paper.
L’àrea de Modernització i Desenvolupament de l’Administració Electrònica, encapçalada per Ivan Martí, ha valorat el procés d'implantació de la plataforma “I-pobles”. Aquesta plataforma, creada en 2017, té com a objectiu “una millora substancial tant en la gestió del dia a dia municipal, com en la transparència i en el servei que donem als ciutadans”, segons paraules del diputat.
Amb l’ús d’aquesta plataforma, es garanteix el compliment de les lleis 39 i 40 de 2015, a més de les noves disposicions que entraran en vigor a partir d’octubre de 2018. De la mateixa manera, els municipis aconseguiran una reducció important del consum de paper.
“I-pobles”, està destinada a localitats amb menys de 20.000 habitants i permetrà que la ciutadania faça la majoria de tràmits des de casa. A més, es podrà veure l’estat d’un tràmit en tot moment i quin departament ha d’informar de la petició en qüestió, permetent la comunicació posterior i la notificació electrònica per part de l’ajuntament.
Fins al moment ja s’han adherit 130 municipis, d’entre els quals, s’ha triat 17 pobles pilot. Aquestes localitats (Albal, Alberic, Algar de Palància Bellús, Benifairó de la Valldigna, Bugarra, Bunyol, Corbera, Guadassuar, Manuel, Meliana, Pinet, Puçol, Rafelbunyol, Torrella, Vallada i Vallés) rebran en els pròxims dies la visita dels tècnics de diputació per resoldre els dubtes que hagen pogut sorgir durant aquest període de proves i posar l’aplicatiu en funcionament. Durant els darrers mesos el personal municipal i els representants polítics d’aquestos municipis han rebut formació específica per a utilitzar aquesta plataforma.
Ivan Martí, ha manifestat la seua satisfacció per les més de 130 sol·licituds d’adhesió rebudes fins ara, a més hi ha “altres municipis que han mostrat interès i que estan valorant la seua adhesió al projecte”.
Per altra banda, Ivan Martí ha remarcat que moltes localitats ja tenen un sistema propi d’administració electrònica o que el tenen contractat amb empreses externes. En aquest cas, el diputat ha mencionat que “moltes localitats estan esperant el venciment del contracte amb aquestes empreses i l’evolució de l’aplicació de la Diputació”, posant èmfasi en que “cada ajuntament té la seua autonomia per decidir si vol adherir-se a aquest servei que els dona la Diputació de manera gratuïta o prefereixen optar per altres alternatives que hi ha al mercat o que ells mateixos poden desenvolupar amb recursos propis”.