Obres de construcció d'un nou itinerari ciclopedestre entre Piles i el polígon industrial de l'Alqueria de la Comtessa
26.2.2024
La Diputació de València començarà de manera imminent les obres de construcció del nou itinerari ciclopedestre entre el nucli urbà de Piles i el polígon industrial de l’Alqueria de la Comtessa.
26.2.2024
La Diputació de València començarà de manera imminent les obres de construcció del nou itinerari ciclopedestre entre el nucli urbà de Piles i el polígon industrial de l’Alqueria de la Comtessa.
Aquesta actuació constitueix un altre pas en l'avanç cap a un patró de mobilitat més equilibrat, que promou un model més sostenible i saludable a través de l'increment dels desplaçaments amb bicicleta i a peu, i per a afavorir-los és imprescindible augmentar-ne els nivells de seguretat.
Les obres, amb un pressupost de 320.140 € i un termini d'execució de 6 mesos, consisteixen en la construcció d'un carril ciclopedestre d’1 km de longitud pel marge nord de la carretera CV-674, entre la glorieta de connexió amb la CV-670 i el viari del polígon industrial de l'Alqueria de la Comtessa.
En els primers 450 m des de Piles, el carril discorre adossat a la carretera, aprofitant l'esplanació existent en la zona urbana, o bé amb una ampliació del terraplé una vegada fora d'aquella, per a després divergir aprofitant l'antic traçat d'aquesta carretera i en aquest cas, el carril exclusivament mitjançant senyalització viària. Aquest carril té projecció per l'interior del polígon per a connectar amb el carril bici existent i, addicionalment, es crea una nova connexió ciclopedestre entre aquest nou itinerari i la Via verda de la Safor.
En zona urbana, l'ample del carril està condicionat per l'espai disponible entre la carretera i els tancaments, mentre que fora d'aquella, el carril s'amplia a 3 m amb una berma exterior de seguretat de 50 cm, i discorre segregat de la carretera mitjançant un separador físic tipus Trieff.
L'actuació contempla la millora de la seguretat viària de la CV-674, reordenant la secció transversal per a albergar carrils de circulació de 3 m d'amplària i vorals d'1 m en zona interurbana i de 0,75 m en zona urbana.
Les obres comprenen, a més, la reposició dels elements de reg, accessos i tancaments afectats per l'ampliació de la plataforma.