Iniciades les obres de millora de la seguretat viària al PK 1 de la carretera CV-428
6.5.2024
La Diputació ha iniciat les obres per a millorar la seguretat viària de la carretera CV-428, que forma part de la xarxa provincial, i constitueix l'accés a Cortés de Pallás i alguna de les seues pedanies, com El Oro. A més, permet l'accés a les instal·lacions de generació d'energia elèctrica del complex hidroelèctric de la Muela de Cortes de Pallás.
6.5.2024
La Diputació ha iniciat les obres per a millorar la seguretat viària de la carretera CV-428, que forma part de la xarxa provincial, i constitueix l'accés a Cortés de Pallás i alguna de les seues pedanies, com El Oro. A més, permet l'accés a les instal·lacions de generació d'energia elèctrica del complex hidroelèctric de la Muela de Cortes de Pallás.
El tram objecte de l'actuació s'articula al voltant de la corba existent en les rodalies del km 1 de la carretera CV-428, en una longitud aproximada de 600 m. Aquest tram va ser identificat pel Servei de Seguretat Viària de l'Àrea de Carreteres com a Tram de Concentració d'Accidents (TCA), després d'haver-s’hi produït durant els últims anys nombrosos accidents que inclouen danys personals. Com a factors influents es conclou una secció transversal de 6 m d'amplària i sense vorals, així com un traçat en planta que s'inicia en una recta, de longitud pròxima a 1 km, seguida d'una corba de radi reduït i un canvi de rasant que al seu torn dificulta la percepció i visibilitat d'aquesta.
Per aquestes causes, i amb l'objectiu prioritari de millorar la seguretat viària de les carreteres provincials, la Diputació de València realitzarà les obres que es descriuen. L'actuació, adjudicada a l'empresa Probisa Vias y Obras, SLU, compta amb un pressupost de 599.401 € i un termini estimat de cinc mesos.
La intervenció projectada consisteix en l'ampliació de la secció transversal, amb una calçada de 6,50 m (2 carrils de 3,25 m) i dos vorals d'1 m., a la qual se suma la millora del traçat de la corba i les alineacions d'entrada i eixida, per a resoldre així els problemes actuals de percepció del traçat, i permetre als usuaris una correcta lectura de la geometria d'aquest.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Es realitzaran altres actuacions complementàries com l'adequació de les cunetes per a millorar el drenatge longitudinal, així com la instal·lació de nous elements de senyalització horitzontal i vertical, abalisament i defenses. També es reposaran els accessos directes existents perquè complisquen les condicions adequades de visibilitat i seguretat.
La zona on se situen les obres es troba classificada com LIC (Lloc d'interés comunitari: Serres de Martés i de l'Ave) i ZEPA (Zona d'especial protecció per a les aus: Serra de Martés – Nuela de de Cortes), i forma part de la Red Natura 2000. Amb la finalitat de no alterar aquests hàbitats s'incorporen diverses mesures de protecció, ja implementades en altres actuacions similars, per a la reducció del soroll, preservació de la qualitat de l'aire, així com la restauració morfològica de l'antiga traça.