Inici de les obres de reparació i ampliació d'una estructura a la carretera CV-345
19.9.2023
Després de completar els tràmits administratius i ambientals, la Diputació de València ha iniciat les obres de reparació i ampliació d'una estructura ubicada en el PK 32+960 de la la carretera CV-345, a la Yesa.
19.9.2023
Després de completar els tràmits administratius i ambientals, la Diputació de València ha iniciat les obres de reparació i ampliació d'una estructura ubicada en el PK 32+960 de la la carretera CV-345, a la Yesa.
En l'actualitat, al pk 32+960, la carretera CV-345 presenta un estrenyiment de calçada, pel fet que travessa el barranc del Hornico, afluent de la rambla de l'Abejuela.
L'estructura que salva aquest barranc, presenta diverses patologies i danys que, amb els anys, han motivat la deformació dels capcers i timpans de l'obra de drenatge, que presenta clivelles en la maçoneria i bombaments/panxes dels alçats i les aletes.
Tot això indica clarament que en l'actualitat els farciments de l'estructura sotmesos a les sobrecàrregues de trànsit i a la saturació dels mateixos en època de pluges, transmeten esforços que deterioren l'estructura.
Per a donar solució a aquesta situació s'han projectat les obres de reparació i ampliació de l'estructura, amb la finalitat d'eliminar l'actuació de la sobrecàrrega sobre l'obra actual, de manera que aquesta sobrecàrrega siga recollida per uns nous elements estructurals i traslladada a la fonamentació, per tal que l'estructura actual soporte únicament el seu pes propi. Així, amb aquesta solució es pot donar també solució a la necessitat d'ampliació de la plataforma en aquest punt.
![]() |
Vista pontó al nivell del llit del barranc, des del costat oest, i estrep nord-oest |
![]() |
Vista frontal i lateral de l'aleta sudest |
Detalls de l'obra
S'ha previst construir un tauler sobre la volta de carreus que reculla les sobrecàrregues i les transmeta a la fonamentació. Per a això es planteja una solució de llosa sobre bigues pretesades prefabricades, recolzades sobre pantalles de micropilons.
Les pantalles de micropilons s'instal·len en els farciments d'accés a la volta fins a la profunditat necessària per a traslladar les càrregues del tauler al terreny existent, descarregant així al material de farciment i a la matiexa volta, d'aquestes càrregues.
Aquest tauler tindrà l'ample suficient per a albergar la secció de la nova plataforma, i disposará d'unes volades a banda i banda que sobreeixiran més enllà dels timpans actuals, i permetrà que es creuen dos vehicles pesants al llarg de tota l'estructura igual que a la resta de l'itinerari de la CV-345.
A més, i de cara a la reparació dels danys que presenta l'ODT, es realitzaran les següents actuacions de rehabilitació de l'estructura:
- Consolidació, farciment i reparació de clivelles en els murs de fàbrica.
- Instal·lació de sistemes de drenatge dels farciments mitjançant la disposició de forats de bastida.
- Protecció de l'erosió al fons del llit del barranc, que evite futures soscavacions de la fonamentació que puguen produir danys en aquesta.
- Consolidació dels farciments dels timpans mitjançant injeccions de beurades.
OBRAS CARRETERA LA YESA UTE, ha resultat adjudicatària de les obres per un import de 404.156,78 €, IVA exclòs, i compten amb un termini d'execució previst de 5 mesos.
La carretera es mantindrà tallada aproximadament 3 mesos.