Inici de les obres de reparació i ampliació d'una estructura a la carretera CV-345

19.9.2023

Després de completar els tràmits administratius i ambientals, la Diputació de València ha iniciat les obres de reparació i ampliació d'una estructura ubicada en el PK 32+960 de la la carretera CV-345, a la Yesa.

19.9.2023

Després de completar els tràmits administratius i ambientals, la Diputació de València ha iniciat les obres de reparació i ampliació d'una estructura ubicada en el PK 32+960 de la la carretera CV-345, a la Yesa.

En l'actualitat, al pk 32+960, la carretera CV-345 presenta un estrenyiment de calçada, pel fet que travessa el barranc del Hornico, afluent de la rambla de l'Abejuela.

L'estructura que salva aquest barranc, presenta diverses patologies i danys que, amb els anys, han motivat la deformació dels capcers i timpans de l'obra de drenatge, que presenta clivelles en la maçoneria i bombaments/panxes dels alçats i les aletes.

Tot això indica clarament que en l'actualitat els farciments de l'estructura sotmesos a les sobrecàrregues de trànsit i a la saturació dels mateixos en època de pluges, transmeten esforços que deterioren l'estructura.
Per a donar solució a aquesta situació s'han projectat les obres de reparació i ampliació de l'estructura, amb la finalitat d'eliminar l'actuació de la sobrecàrrega sobre l'obra actual, de manera que aquesta sobrecàrrega siga recollida per uns nous elements estructurals i traslladada a la fonamentació, per tal que l'estructura actual soporte únicament el seu pes propi. Així, amb aquesta solució es pot donar també solució a la necessitat d'ampliació de la plataforma en aquest punt.

 

Vista pontó al nivell del llit del barranc, des del costat oest, i estrep nord-oest

 

 

Vista frontal i lateral de l'aleta sudest

Detalls de l'obra
S'ha previst construir un tauler sobre la volta de carreus que reculla les sobrecàrregues i les transmeta a la fonamentació. Per a això es planteja una solució de llosa sobre bigues pretesades prefabricades, recolzades sobre pantalles de micropilons.

Les pantalles de micropilons s'instal·len en els farciments d'accés a la volta fins a la profunditat necessària per a traslladar les càrregues del tauler al terreny existent, descarregant així al material de farciment i a la matiexa volta, d'aquestes càrregues.

Aquest tauler tindrà l'ample suficient per a albergar la secció de la nova plataforma, i disposará d'unes volades a banda i banda que sobreeixiran més enllà dels timpans actuals, i permetrà que es creuen dos vehicles pesants al llarg de tota l'estructura igual que a la resta de l'itinerari de la CV-345.
A més, i de cara a la reparació dels danys que presenta l'ODT, es realitzaran les següents actuacions de rehabilitació de l'estructura:

  1. Consolidació, farciment i reparació de clivelles en els murs de fàbrica.
  2. Instal·lació de sistemes de drenatge dels farciments mitjançant la disposició de forats de bastida.
  3. Protecció de l'erosió al fons del llit del barranc, que evite futures soscavacions de la fonamentació que puguen produir danys en aquesta.
  4. Consolidació dels farciments dels timpans mitjançant injeccions de beurades.

OBRAS CARRETERA LA YESA UTE, ha resultat adjudicatària de les obres per un import de 404.156,78 €, IVA exclòs, i compten amb un termini d'execució previst de 5 mesos.

La carretera es mantindrà tallada aproximadament 3 mesos.