La Diputació de València reconstrueix el pont sobre el barranc dels Cavalls en el terme municipal d'Aldaia

23.1.2025

L'Àrea de Carreteres de la Diputació de València avança en la reconstrucció del pont sobre el barranc dels Cavalls, tram del barranc del Poyo al seu pas pel terme municipal d'Aldaia, en la carretera CV 413 (que connecta el Pla de Quart amb la carretera CV-410, i la Ronda Oest d'Alaquàs i Aldaia), després dels importants danys patits a causa de l'episodi de pluges extraordinari del dia 29 d'octubre de 2024.

23.1.2025

L'Àrea de Carreteres de la Diputació de València avança en la reconstrucció del pont sobre el barranc dels Cavalls, tram del barranc del Poyo al seu pas pel terme municipal d'Aldaia, en la carretera CV 413 (que connecta el Pla de Quart amb la carretera CV-410, i la Ronda Oest d'Alaquàs i Aldaia), després dels importants danys patits a causa de l'episodi de pluges extraordinari del dia 29 d'octubre de 2024.

 

Es tracta d'un pont fàbrica de maçoneria, amb una longitud total de 39 m distribuïda en 6 obertures constituïdes per voltes de cadirat de mig punt de 3 m de llum excepte l'obertura del llit principal d'aigües baixes que està conformat per una volta de cadirat rebaixat d'11 m de llum. En el seu moment l'estructura es va ampliar aigües avall mitjançant voltes i murs de formigó armat.

L'estructura va quedar completament arrasada en la seua part superior, amb pèrdua del tauler del pont i timpà entre voltes. L'accés més pròxim a Aldaia - Alaquàs va ser arrossegat per l'avinguda de les aigües quedant descoberta la rosca de l'arc, mentre que el més allunyat va resultar descalçat.

Després de la inspecció inicial de l'estructura, es van iniciar el mes de novembre passat els treballs de reconstrucció, que consisteixen en la reposició dels terraplens d'accés al pont, la recuperació dels timpans amb maçoneria, el farciment sobre les voltes amb material granular, l'execució de la llosa del tauler i l'abocament de la capa d'aglomerat, fins a recuperar la cota de la calçada anterior. Les obres es conclouran amb la col·locació de les muralletes en les vores del tauler i els corresponents elements de senyalització i abalisament en la calçada.

Com a dada excepcional, s'ha dissenyat una llosa de tauler de cant variable (més grossària sobre els timpans que sobre les claus) per a disminuir en la manera del possible les càrregues sobre els arcs, principalment en la part més antiga de maçoneria.

Així mateix, s'estan realitzant les actuacions de condicionament del llit amb escullera, tant aigües amunt com aigües avall, la reposició de talussos del llit i la consolidació dels talussos en la carretera d'accés en tots dos marges del pont.
 

 

L'empresa constructora adjudicatària de les obres és el Grup Bertolín. S'estima que el cost de les obres ascendirà a prop de 1,5 M€, amb una duració prevista d'execució de 6 mesos.