Comença la reconstrucció del pont de la CV-416 sobre el barranc de la Fuentecica, en el terme municipal de Godelleta, després dels importants danys causats per la DANA

17.1.2025

L'Àrea de Carreteres de la Diputació de València avança en la reconstrucció del pont sobre el barranc de la Fuentecica, en la carretera CV-416 que connecta Monserrat amb Xiva, al seu pas pel terme municipal de Godelleta, després dels importants danys patits a causa de l'episodi de pluges extraordinari del passat dia 29 d'octubre de 2024.

17.1.2025

L'Àrea de Carreteres de la Diputació de València avança en la reconstrucció del pont sobre el barranc de la Fuentecica, en la carretera CV-416 que connecta Monserrat amb Xiva, al seu pas pel terme municipal de Godelleta, després dels importants danys patits a causa de l'episodi de pluges extraordinari del passat dia 29 d'octubre de 2024.

 

El pont de fàbrica de maçoneria té una longitud total de 46 m distribuïda en 5 obertures constituïdes per voltes de cadirat de mig punt de 3 m de llum, excepte l'obertura del llit principal d'aigües baixes que està conformat per una volta de cadirat rebaixat d'11 m de llum.
L'avinguda extraordinària va arrossegar els suports intermedis d'uns 3 m d'altura de tres de les voltes de mig punt. Després de la inspecció inicial de l'estructura, s'han iniciat els treballs de reconstrucció.


Per a això ha sigut necessari, prèviament, implementar un sistema de fitació que s'ha desenvolupat exprofeso per a aquesta estructura, per a poder treballar davall de la part de l'estructura afectada amb la seguretat suficient. Aquest sistema s'ha hagut de muntar fora de l'ombra del tauler per a posteriorment ser arrossegat fins a la seua posició final, sota els suports dels arcs afectats. La connexió de la fitació amb l'estructura s'ha aconseguit mitjançant el bombament de morter expansiu d'alta resistència. Una vegada apuntalada l'estructura es comença amb l'execució de la fonamentació i de les noves piles que embeuran la fitació col·locada.


Així mateix, s'estan realitzant les actuacions de condicionament del llit amb escullera, tant aigües amunt com aigües avall; la reposició de talussos del llit; la protecció de les fonamentacions existents per a evitar posteriors descalce o soscavacions; la consolidació dels talussos en la carretera d'accés en tots dos marges del pont i xicotetes reparacions generals en l'estructura.


S'estima que el cost de les obres ascendirà a prop de 2 M€, amb una duració prevista d'execució de 6 mesos.