La conducció i l'alcohol són incompatibles

 

La Diputació de València ha acollit este matí la presentació de la XII edició de la campanya «La carretera et demana SENSE».La presentació de la campanya en la seu de la corporació provincial respon al suport de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies, que ha posat a disposició d'esta iniciativa les ferramentes de què disposa, entre elles les diputacions.

 

La Diputació de València ha acollit este matí la presentació de la XII edició de la campanya «La carretera et demana SENSE».La presentació de la campanya en la seu de la corporació provincial respon al suport de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies, que ha posat a disposició d'esta iniciativa les ferramentes de què disposa, entre elles les diputacions.

El vicepresident sisé de la Diputació de València, Isidro Prieto, ha dit que «presentar esta campanya en la Diputació de València és per a nosaltres un orgull. Ens consta que, més enllà de la nostra adhesió, també s'han sumat voluntàriament altres ajuntaments de la Comunitat Valenciana amb l'ànim d'unir esforços per reforçar el missatge d'incompatibilitat entre l'alcohol i la conducció a través de la difusió dels seus materials educatius» —assegurava Prieto.

«La capacitat d'arribar a tots i a cada un dels racons de la millor manera és millorar la qualitat de vida dels veïns. Un altre aspecte és també la seguretat viària, arribar amb el menor risc. Estem fermament compromesos amb la seguretat viària i, per això, conscienciats de la necessitat donar suport a este tipus d'iniciatives tan importants per sensibilitzar de la incompatibilitat que hi ha entre l'alcohol i la conducció».

I Isidro Prieto va continuar indicant que «sabem la importància que té la campanya “La carretera et demana SENSE”, per això en esta XII edició volem unir-nos amb la Direcció General de Trànsit, la FEMP i 15 institucions més per a donar suport a esta campanya, en la qual destaquem la importància dels cervesers espanyols en l'elaboració de la cervesa sense alcohol».

«No podem conduir per compte d’aquells que es posen al volant havent consumit alcohol, però entre tots hem de ser capaços de disminuir al màxim els accidents de trànsit en què tantes vides es perden, vides que no tenen preu assolible, sent el bon ús de les nostres carreteres una cosa primordial; per a això: la carretera et demana: ‘Sense alcohol’», va finalitzar Isidro Prieto.

 

Cristina Aguirre, de Cerveceros de España

Cristina Aguirre, responsable d'Assumptes Socials de Cerveceros de España, ha explicat que «la campanya “La carretera et demana SENSE” porta 12 anys buscant de conscienciar els conductors en general i els novells en particular sobre la incompatibilitat entre l'alcohol i conducció». L'informe anual de l'Institut de Toxicologia continua assenyalant que el 30 % dels conductors morts en accidents de trànsit presentaven taxes d'alcohol per damunt de les permeses. Per això va dir que «des de l'associació de Cervesers d'Espanya aposten per consumir la seua varietat sense alcohol quan hagen d’agafar el cotxe».

Segons ha declarat la responsable d'Assumptes Socials de Cerveceros de España, «la varietat sense és una exceŀlent alternativa que permet degustar tot el sabor d'esta beguda quan no es pot o no es vol consumir alcohol».De fet, la conscienciació social va en augment, ja que 8 de cada 10 consumidors valencians així ho han confirmat.

 

«La carretera et demana SENSE», campanya de referència
La iniciativa de la campanya compta amb la Medalla al Mèrit de la Seguretat Viària concedida per la DGT, i té el fort suport de 16 entitats a les quals enguany se suma la FEMP. En2010, el sector cerveser espanyol va renovar l'adhesió a la Carta Europea de la Seguretat Viària després d'haver sigut un dels primers signataris d'esta iniciativa de la Comissió Europea apareguda l’any 2004.

cervezaweb.mp4
cervezaprieto.mp3
cervezaaguirre.mp3